Alex Karlas ervaarde frustraties in het onderwijs. Met zijn app kan het leerrendement verhoogd worden door leerlingen te betrekken in nakijken. Win-win!
“Gepersonaliseerd leren gaat om rendement. Het effect op het leergedrag van één summatieve toets tegenover een cyclus van formatief evalueren.”
Het vraagtype ARQ. Het meest ongewaardeerde vraagtype onder docenten.
Collaboratief leren is er voor iedereen. Dit blog gaat over CO-Learning en richt zich op de toepassing in het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs.
Tips voor digitaal toetsen bij een bètavak. Test-Correct is een toetsingsplatform dat ook voor bètavakken geschikt is. Wiskunde, scheikunde of natuurkunde.
Het lerarentekort los je niet alleen op met meer leraren. Wat wél verschil maakt: leraren stimuleren beter te worden in hun vak, zegt Alex Karlas.
NIBI-conferentie: de conferentie voor biologie docenten in het VO. Zo voelde Alex Karlas zich als een vis in het Egmondse zeewater tussen biologie docenten.