Geef persoonlijke aandacht weer de ruimte
het digitale toetsplatform voor interactief onderwijsHaal meer uit je les met CO-Learning
"CO-Learning is de ideale werkvorm om studenten te laten nadenken over de antwoorden van anderen. Want fouten waar je zelf aan voorbijgaat, zie je vaak wél bij een ander."
Samen evalueren stimuleert
Peer-review is de beste manier om samen met de klas de toets na te kijken. Het proces motiveert studenten om kritisch na te denken over mogelijke antwoorden.
De oplossing van Test-Correct is bij uitstek geschikt voor peer-review. In de praktijk blijkt dat de gegeven verantwoordelijkheid een actieve houding in de klas stimuleert. De docent merkt gaandeweg hoe discussie tussen studenten het leerrendement verhoogt. De tijdwinst is aanzienlijk, en peer-review versterkt de sociale interactie van de groep.
Lees meer
Beter leren voor studenten
Beter leren is leren nadenken. CO-Learning is de ideale werkvorm om studenten te laten nadenken over de antwoorden van anderen. Want fouten waar je zelf aan voorbijgaat, zie je vaak wél bij een ander.
Met CO-Learning gebruiken docenten de toets als leermiddel. Studenten evalueren elkaars resultaten aan de hand van de klassikale bespreking. Die kritische beoordeling van andermans antwoorden leert hun nadenken over de stof, en andermans gedachtegang. Dan blijkt dat sommige leerlingen wel de kennis hebben, maar niet de vaardigheid die te verwoorden. En daar kun je met gerichte aandacht veel aan doen.
Lees meer
Baas in eigen les
CO-Learning sluit perfect aan bij je gedroomde manier van lesgeven. Creatief in te zetten voor meerdere doeleinden, die tot voor kort onbereikbaar waren.
Beredeneren waarom een antwoord juist is. En hoeveel punten dat dan waard is. Of je CO-Learning nou gebruikt om discussie te faciliteren in de klas, om antwoordopbouw te verbeteren of om het nakijkwerk van open vragen te verminderen, CO-Learning biedt de mogelijkheden om je ideale les eindelijk in de praktijk te kunnen brengen.
Lees meer
Nieuws

C. Jansen
Docent biologie
Huygens Lyceum
“Je kan zien dat het door docenten ontwikkeld is!”

J.W. van Velzen
Vakgroepvoorzitter / Expert Aardrijkskunde
IJburg College
“Wat een uitzonderlijke service bieden jullie!”

G-J. Kloos
Rector
Edith Stein College
“Ik ben ervan overtuigd dat dit helpt leerlingen meer te laten leren.”

A. Trouwborst
Directeur
Pieter Zandt Scholengemeenschap
“Nog nooit heb ik een onderwijsvernieuwing binnen de school zo snel zien gaan! We worden vlot en plezierig geholpen!”
Zij bouwen op Test-Correct










