Digitaal toetsen
Volledig digitaal toetsplatform
Minder handwerk en administratie. Probleemloos digitaal toetsen in de klas en op afstand. Overal en altijd zicht op de voortgang van studenten. Kennis én vaardigheden digitaal toetsen met eigen toetsmateriaal, dat van collega’s én van externe partijen. In Test-Correct komen de ideale onderwijswereld en de echte wereld heel dicht bij elkaar. Met tal van mogelijkheden om lessen en studenten te activeren. Met CO-Learning. Met de inspirerende inzichten die peer-review oplevert voor zowel docent als student. Met analyses die elke volgende les of toets naar een hoger plan tillen. Klinkt als too much? Toch is dat precies wat we doen.
Docenten komen tijd tekort. En toetsen in elkaar zetten is een tijdrovende klus, die we kunnen digitaliseren en automatiseren. Een welkome werkreductie. Bovendien worden digitale toetsen elke keer beter. Want wat niet werkt doe je weg en wat goed is houd je. Tot je een itembank hebt vol getest en bewezen toetsmateriaal van jou, je collega’s en de toetsen die je eventueel inkoopt. Tel daarbij op het brede aanbod van eindexamens in de itembank en je ziet het voor je: digitaal toetsen scheelt je bergen werk.
Carrousel
De carrousel toets zal een gerandomiseerd aantal vragen afnemen in wisselende volgorde. Zo krijgt elke leerling een uniek gegenereerde toets.
Klassiek
De klassieke toets bevat vragen die allemaal afgenomen worden met een volgorde die je zelf bepaalt. Leerlingen maken allemaal dezelfde toets.
Bestaande toets
Door een bestaande toets uit de Itembank te kiezen kun je snel aan de slag met jouw leerlingen. Dit kunnen bijv. eindexamens zijn van voorgaande jaren.
Vraagtypes & toets componenten
Door antwoorden te combineren met de opgegeven termen legt de student verbanden.
Rangschikken van het antwoord door termen te slepen in de juiste volgorde.
Maak categorieën aan waarin je antwoorden kunt groeperen door te slepen.
Presenteer stellingen en laat studenten kiezen welke wel of niet kloppen
Haal meer uit je les met CO-Learning
betrek leerlingen bij het nakijkproces en laat ze elkaars antwoorden anoniem nakijken met onze peer-feedback module
Peer-review is de beste manier om samen met de klas de toets na te kijken. Het proces motiveert studenten om kritisch na te denken over mogelijke antwoorden.
De oplossing van Test-Correct is bij uitstek geschikt voor peer-review. In de praktijk blijkt dat de gegeven verantwoordelijkheid een actieve houding in de klas stimuleert. De docent merkt gaandeweg hoe discussie tussen studenten het leerrendement verhoogt. De tijdwinst is aanzienlijk, en peer-review versterkt de sociale interactie van de groep.
Beter leren is leren nadenken. CO-Learning is de ideale werkvorm om studenten te laten nadenken over de antwoorden van anderen. Want fouten waar je zelf aan voorbijgaat, zie je vaak wél bij een ander.
Met CO-Learning gebruiken docenten de toets als leermiddel. Studenten evalueren elkaars resultaten aan de hand van de klassikale bespreking. Die kritische beoordeling van andermans antwoorden leert hun nadenken over de stof, en andermans gedachtegang. Dan blijkt dat sommige leerlingen wel de kennis hebben, maar niet de vaardigheid die te verwoorden. En daar kun je met gerichte aandacht veel aan doen.
CO-Learning sluit perfect aan bij je gedroomde manier van lesgeven. Creatief in te zetten voor meerdere doeleinden, die tot voor kort onbereikbaar waren.
Beredeneren waarom een antwoord juist is. En hoeveel punten dat dan waard is. Of je CO-Learning nou gebruikt om discussie te faciliteren in de klas, om antwoordopbouw te verbeteren of om het nakijkwerk van open vragen te verminderen, CO-Learning biedt de mogelijkheden om je ideale les eindelijk in de praktijk te kunnen brengen.